Зарубіжна література

                                            

5 клас 

                                                            Контрольні роботи
                                      Контрольна робота №1 
Тема: Казки народів світу

І варіант

Тести (4 б.)
1. НЕ є жанром фольклору:
А) загадка;   Б) пісня;   В) повість;   Г) приказка

2. Фольклорна казка відрізняється від літературної тим, що…
А) має конкретного автора;   Б) не має конкретного автора;
В) зустрічається тільки у писемній формі;
Г) не має уставленої, чіткої побудови – зачину, кінцівки, повторів.

3. Укажіть країну, яка вважається батьківщиною казки «Фарбований шакал»:
А) Данія;   Б) Франція;   В) Індія;   Г) Україна

4. Які чарівні властивості має пензлик героя казки «Пензлик Маляна»?
А) міг переносити свого господаря в далекі країни;
Б) міг робити господаря пензлика невидимим;
В) речі, намальовані цим пензликом, ставали справжніми;
Г) речі, намальовані цим пензликом, ставали золоті

5. Укажи, коли цариця вперше дізналася від дзеркальця, що «царівна все ж миліша» (за казкою О. Пушкіна «Казка про мертву царівну»)
А) коли вийшла заміж за царя;
Б) коли до царівни сватався Єлисей;
В) коли збиралася на дівич-вечір;
Г) коли Єлисей знайшов царівну у кришталевій труні

6. Укажи, якому казковому персонажу належать ці слова: « - Я бачив сльози на очах імператора. Це мій найкращий скарб. Я вже досить нагороджений.»
А) Синдбаду-мореплавцю;   Б) солов’ю;
В) Хлопчику-Зірці;   Г) Маляну

7. Укажи автора казки «Пані Метелиця»:
А) Оскар Уайльд;   Б) брати Грімм;   В) китайський народ  
Г) Ганс Крістіан Андерсен

8. Хлопчик-зірка з однойменної казки О. Уайльда
А) прилетів з іншої планети і впав, як зірка;
Б) син королеви, якого розбійники викрали й покинули;
В) звичайний хлопчик, який придумав собі, що він – син Зірки;
Г) син злого Чаклуна, якого батько відніс у ліс, щоб він не виріс і не перевершив його.

Словникова робота (1 б.)
Дайте визначення поняття «антитеза».

 Установіть відповідність (1 б.)
Установіть відповідність між цитатами і назвами казок:
А) «Зазнавши невдачі, імператор намалював золоту цеглину. Але цеглина здавалася йому маленькою.»
Б) «Але імператор ще не був мертвий. Нерухомий і блідий лежав він у своєму ліжку з довгими оксамитовими завісами і важкими золотими китицями»
В) «Вона, як і сестра, опинилася на чудовій луці й пішла тією самою стежкою.»
Г)  «Незабаром прийшов і сам господар. Він вибрав ще одного із наших товаришів, повечеряв і знову ліг спати, і спав до самого світанку.»

 1. «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»
2. «Пензлик Маляна»
3. «Синдбад-мореплавець»
4. «Соловей»
5. «Пані Метелиця»

 Дати розгорнуту відповідь на питання (2 б.)
1. Охарактеризуйте Синдбада-мореплавця з однойменної арабської казки.
2. Схарактеризуйте образ Хлопчика-зірки з однойменної казки О. Уайльда, відзначивши зміни, які в ньому сталися.

Власна думка (4 б.) (одне завдання на за вибором!)
1. Напишіть твір-мініатюру за французьким присів’ям «Правда як олія: завжди нагору випливає», розкривши його прямий і переносний зміст.
2. Напишіть твір «Чого навчили мене казки Г. К. Андерсена»


ІІ варіант
Тести (4 б.)
1. Приказка відрізняється від прислів’я тим, що…
А) має повчальний зміст;   Б) коротша й не має повчання;
В) подає прихований опис предмета;   Г) вона лірична, пісенна.

2. Немає такого різновиду казок
А) історично-географічних;   Б) про тварин;   В) соціально-побутових;
Г) фантастичних.

3. До якого виду казок належить казка «Фарбований шакал»?
А) Чарівні;   Б) літературні;   В) про тварин;   Г) побутові

4. Укажи казку, яку записали і обробили за нормами літературної мови брати Грімм:
А) «Пензлик Маляна»   Б) «Пані Метелиця»
В) «Соловей»   Г) «Хлопчик-зірка»

5. Як Малян використовував свою магічну силу?
А) малював бідним селянам гроші;
Б) малював бідним селянам їжу;
В) малював селянам усілякий реманент;
Г) малював бідним селянам одяг.

6. «Укажи назву казки, у кінцівці якої є слова:
         «Я там був, мед-пиво пив -
         Тільки вуса обмочив.»
А) «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»
Б) «Соловей»
В) «Синдбад-мореплавець»
Г) «Казка про мертву царівну»

7. Автором якої казки є Ганс Крістіан Андерсен?
А) «Соловей»
Б) «Хлопчик-зірка»
В) «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»
Г) «Пані Метелиця»

8. Хлопчик-зірка з однойменної казки О. Уайльда перетворився на потвору
А) тому що прогнав рідну матір; Б) через гріхи рідних батьків;
В) через помсту його батькам злого Чаклуна;
Г) за те, що знущався над звірами й птахами,, і його покарав Лісовий Цар.

Словникова робота (1 б.)
Дайте визначення поняття «алегорія».

 Установіть відповідність (1 б.)
Установіть відповідність між цитатами і назвами казок:
 А) «Спочатку намалював купу золота. Проте йому здалося, що цього замало. Намалював ще одну, потім ще й ще… Та раптом усе золото перетворилося на каміння.»
Б) «Імператор, весь двір і навіть весь народ знали напам’ять кожну ноту з пісні штучної пташки.»
В) «І тут од великої радості з його очей полилися сльози, він скочив і голосно завив у відповідь.»
Г) «Як почула дівчинка такі ласкаві слова, їй відлягло від серця, вона залишилась у бабусі й негайно стала до роботи»

1. «Фарбований шакал»
2. «Пензлик Маляна»
3. «Синдбад-мореплавець»
4. «Соловей»
5. «Пані Метелиця»

 Дати розгорнуту відповідь на питання (2 б.)
1. Схарактеризуйте Маляна із казки «Пензлик Маляна».
2. Схарактеризуйте образ живого солов’я з однойменної казки Г. К. Андерсена, порівнявши його із образом штучного.

Власна думка (4 б.) (одне завдання на за вибором!)
1. Напишіть твір-мініатюру за арабським прислів’ям: «Не рубай дерево, яке дає тобі затінок», розкривши його прямий і переносний зміст.
2. Напишіть твір «Що я відчуваю читаючи казки Пушкіна»

                                                  Контрольна робота №2
Тема: Природа і людина
І варіант
І рівень (6 б.)
1.     Укажіть автора поезії «Про коника та увіркуна»:
А) ЕЕрнест Сетон-Томпсон
Б) Джон Кітс
В) Генріх Гейне
Г) Йоган Вольфган Гете

2.     Укажи твір, автором якого є Ернест Сетон-Томпсон:
А) «Лобо»
Б) «Лускунчик»
В) «Мауглі»
Г) «Маленький Мук»

3.     Укажи, у якому вірші міститься такий рядок: «Поезія землі не оніміє…»
А) «Про коника та цвіркуна»
Б) «Нічна пісня подорожнього»
В) «Задзвони із глибини»
Г) «Край лукомор’я дуб зелений»

4.     Укажи прізвисько, яким мешканці називали Лобо
А) Володар Курумпо
Б) Ватажок
В) Хитрий лис
Г) Нечиста сила

5.     Укажи, коли Лобо востаннє кликав свою зграю на допомогу:
А) коли його привезли на ферму
Б) коли його зв’язували
В) коли оповідач наблизився до знесиленого Лобо
Г) коли Лобо знайшов свою мертву подругу

6.     Укажіть країну, в якій народився Генріх Гейне
А) Франція
Б) Німеччина
В) Сполучені Штати Америки
Г) Англія

ІІ рівень (2 б.)
Схарактеризуйте образ Лобо з однойменного оповідання Е. Сетона-Томпсона.

ІІІ рівень (4 б.) (одне завдання на вибір)
         1). Напишіть твір на тему «Звеличення краси природи у творчості Дж. Кітса, Г. Гейне, Й. Гете»;
         2) Складіть діалог між весняною пісенькою та трояндою за поезією Г. Гейне.



ІІ варіант
І рівень (6 б.)
1.     Укажи автора поезії «Нічна пісня мандрівника»
А) Джон Кітс
Б) Йоган Вольфган Гете
В) Генріх Гейне
Г) Михайло Лермонтов

2.     Укажи назву твору, із якого наведено цитату: «Ти теж спочинеш скоро – Лиш зачекай»
А) «Лобо»
Б) «Про коника та цвіркуна»
В) «Задзвени із глибини»
Г) «Нічна пісня мандрівника»

3.     Хто є головним героєм твору «Лобо»?
А) шакал
Б) лис
В) ведмідь
Г) вовк

4.     Укажи пору року, яка надихнула поета на створення поезії «Задзвени із глибини»:
А) весна
Б) зима
В) осінь
Г) літо

5.     Укажи твір, який належить Ернесту Сетону-Томпсону
А) «Бременські музиканти»
Б) «Мауглі»
В) «Рікі-Тікі-Таві»
Г)  «Лобо»

6.     Укажи країну, в якій народився Генріх Гейне
А) Франція
Б) Німеччина
В) Спорлучені Штати Америки
Г) Англія

ІІ рівень (2 б.)
         Схарактеризуйте образ природи на прикладі одного з вивчених віршів (Дж. Кітс,    Г. Гейне, Й. Гете)

ІІІ рівень (4 б.) (одне завдання на вибір)
         1). Напишіть твір «Утвердження любові до всього живого в оповіданні Е. Сетона-Томпсона «Лобо».
2). Складіть діалог між Коником та Цвіркуном за поезією Дж. Кітса.


Контрольна робота №3 
Тема: Світ дитинства
І варіант
І рівень (6 б.)
7.     «…Худорлява дівчинка у суконці в червону клітинку, брилику із двома грубенькими світло-жовтими косами, що звисали на спині. Миле веснянкувате личко поверталось то праворуч, то ліворуч….» - це портрет
А) Беккі Тетчер;   Б) Полліанни;   В) Мері (сестри Тома);   Г) Еммі Лоренс

2. Про те, що Том Сойєр не ходив до школи тітка Поллі дізналася завдяки:
   А) Сіду;   Б) Геку;   В) Бену Роджерсу;   Г) Беккі Тетчер.

3. Утікши на безлюдний острів Том Сойєр і його друзі уявляли себе:
А) благородними розбійниками і Робін Гудами;   Б) Робінзонами Крузо;   В) піратами;   Г) першовідкривачами нових земель.

4. Полліанна допомогла Джиммі тим, що:
А) улаштувала його на роботу до тітки Поллі;   Б) домовилася із Жіночою допомогою на Заході, де вона раніше жила, про опіку над ними;   В) наполягла, щоб Джон Пендлтон усиновив його;   Г) знайшла жінку з місцевої жіночої допомоги, яка його усиновила.

5. Гру «в радість» придумав тато Полліанни, коли їм прислали як допомогу замість ляльки…
А) боксерські рукавички;   Б) милиці;   В) гумовий човен;   Г) інвалідний візок.

6. Дайте визначення поняттю «повість».

ІІ рівень (2 б.)
 1. Стисло опишіть пригоду Тома Сойєра і Беккі Тетчер у печерах.

ІІІ рівень (4 б.) (одне завдання на вибір)
 1. Напишіть твір-мініатюру: «Чого можуть навчитися дорослі в дітей» (за прочитаними творами)
2. Складіть пам'ятку для дорослих на основі вивченого матеріалу.


 ІІ варіант
І рівень (6 б.)

1. «…Чарівне глибоке створіння з двома золотистими кісками, у білому платтячку та вишитих панталончиках…» - це портрет:
А) Полліанни;   Б) Беккі Теттчер;   В) Еммі Лоренс;   Г) Мері (сестри Тома)

2. Про те, що Том не був у школі тітка Поллі дізналася через…
А) відірваний ґудзик;   Б) мокру сорочку;   В) чорну нитку;   Г) не записане домашнє завдання.

3. Том Сойєр і Гек Фінн опинилися на цвинтарі вночі. Щоб:
А) перевірити свою сміливість, чи не бояться вони нечистої сили;
Б) сховати там свій знайдений скарб;   В) перевірити дію кота на бородавки;
Г) дізнатися про страшну таємницю індіанця Джо.

4. Полліанна допомогла місіс Сноу тим, що:
А) знайшла їй заняття до душі, показала з чого можна порадіти;   Б) запропонувала більше гуляти, домоглася, щоб її привозили на засідання Жіночої допомоги;   В) домовилася з Жіночою допомогою, щоб їй щодня приносили щось смачненьке;   Г) під впливом дівчинки місіс Сноу почала писати друзям.

5. Для тітки Поллі Гарінгтон узяти племінницю Полліанну на виховання спочатку означало:
А) велику радість, утіху;   Б) виконання свого обов’язку;   В) збереження памяті про сестру і вшанування її;   Г) мати зайвий клопіт, тягар, витрати.

6. Дати визначення поняття «роман».

ІІ рівень (2 б.)
 1. Стисло опишіть як Полліанна познайомилася з Джоном Пендлтоном і змінила його життя.

ІІІ рівень (4 б.) (одне завдання на вибір)
 1. Напишіть твір-мініатюру «Чого сучасні діти можуть повчитися у героїв творів Марка Твена і Елеонор Портер.
2. Складіть памятку для сучасних дітей, щодо ставлення їх до життя та життєвих труднощів.


                                                 Контрольна робота №4 
Тема: Світ творчої уяви
 ТВІР-РОЗДУМ
 1.    Чим здивувала мене повість-казка Л. Керролла «Аліса в Країні Див»?
2.     Чому Марина Цвєтаєва у своєму вірші назвала книги «одвічними друзями на життя»?







    

  8 клас

      Контрольні роботи

Контрольна робота №1 
Тема: Священні книги людства
Твір на одну з тем

Теми творів

1. Моральний зміст Біблії та Корану
2. Роль священних книг у житті людини
3. Актуальність уроків Біблії в наш час

    Контрольна робота №2 
Тема: Античність
Варіант І

Тести (2 б.)
1. Укажіть, що таке антична література:


А) література І тис. до н. е.;            
Б) література Західної Європи;;
В) література Середземноморя;     
Г) література Давньої Греції та Риму



2. Укажіть, як ще називали греків у творах Гомера:
А) італійці;   Б) європейці;   В) ахейці;   Г) латини.

3. Укажіть, який жанр античної лірики розвинувся з фольклорної обрядової заплачки – голосіння на похороні або голосіння нареченої на весіллі.
А) елегія;   Б) гімн;   В) ода;   Г) послання.

4. Укажіть, хто викував щит Енея:
А) Гефест;   Б) Вулкан;   В) Зевс;   Г) Марс.

Словник (1 б)
Дати визначення терміну «героїчний епос».

Розгорнуті відповіді на запитання (6 б.)
1. Назвіть основні цикли давньогрецьких міфів.
2. Напишіть назви найвідоміших творів Овідія.
3. У чому полягає суть «гомерівського питання»?
4. Визначте тему оди «До Мельпомени» Горація.
5. Змалюйте античний ідеал героя за елегією Тіртея «Добре вмирати тому…» (2 б.)

Творче завдання (3 б.)
Виконайте одне із запропонованих завдань:
1. Напишіть твір «Вічні образи в античній літературі та їхній вплив на мистецтво прийдешніх поколінь»
2. Складіть опорну схему-конспект «Золота доба давньогрецької літератури»


 Контрольна робота №2 
Тема: Античність
Варіант ІІ

Тести (2 б.)
1. Укажіть провідну рису античної літератури:
А) міфологічна тематика;
Б) використання винятково латинської мови;
В) анонімне авторство багатьох творів;
Г) заборони описувати діяння богів.


 2. Укажіть імя і титул чоловіка героїні грецьких міфів Єлени:
А) цар Фів Едіп;  
Б) цар Трої Пріам;
В) правитель Афін пПремістокл;
Г) цар Спарти Менелай.


 3. Укажіть, яким віршовим розміром написана «Іліада» Гомера та «Енеїду» Вергілія:
А) гекзаметром;   Б) дактилем;   В) пентаметром;   Г) ямбом

4. Укажіть, сучасником яких класиків був Овідій:
А) Есхіл, Софокл;   Б) Сапфо, Тіртей;   В) Вергілій, Горацій;   Г) Гомер, Вергілій

Словник (1 б.)
Дайте визначення поняття «ода».
 Розгорнуті відповіді на запитання (6 б.)
1. Укажіть частини, з яких складався давньогрецький театр.
2. Чого навчив людство Прометей?
3. Назвіть основні теми давньогрецької лірики.
4. Визначте провідну думку поеми «Енеїда» Вергілія.
5. Опишіть стан катарсису, який пережили герої поеми Гомера «Іліада» (за уривком «Пріам у Ахіла») (2 б.)
 Творче завдання (3 б.)
Виконайте одне із запропонованих завдань:
1. Напишіть порівняльну характеристику грецьких образів античної літератури – Ахілла, Гектора, Прометея й Енея.
2. Опишіть давньогрецький театр, його характерні особливості, найвидатніших представників, роль в античному суспільстві та вплив на сучасний театр.

                                                 Контрольна робота №3 
Тема: Література Середньовіччя
І варіант

Тести (3 балів)
1. Приблизні хронологічні межі Середньовіччя:
А) V - Х V ст.;   Б) І – Х ст..;   В) ХІІ - Х VІІІ ст..;   Г) ІХ - Х VІ ст..

2.  У вірші Лі Бо «Сосна біля південної галереї» сосна – це символ:
А) музи поета, його коханої;  
Б) самого поета;
В) нев’янучої природи;  
Г) стійкості та героїзму.


 3. Омар Хайям досяг найбільших успіхів у:
А) драматургії та фізиці;  
Б) прозі та медицині;  
В) живописі та поезії;  
Г) поезії та математиці



4. У героїчному епосі «Пісня про Роланда» відбувається боротьба між:


А) франками та маврами; 
Б) православними та католиками;
В) рабами та рабовласниками;  
Г) поміщиками та селянами.



5. Назвіть батьківщину сонета:
А) Франція;   Б) Італія;   В) Англія;   Г) Німеччина

6. У сонеті 11 Данте втілив:
А) думку про необхідність життя в гармонії з собою;  
Б) своє захоплення природою;
В) красу високого почуття кохання;  
Г) думку про необхідніст дотримання миру між народами

Словникова робота (1 б.)
Дати визначення поняттю «рубаї»

Характеристика персонажа (2 б.)
Охарактеризуйте Карла із героїчного епосу «Пісня про Роланда»

Аналіз поезії (3 б.)
Зробіть ідейно-художній аналіз поезії Ду Фу «Весняний краєвид».

Країна в руїнах, та гори і ріки живуть,
У місті весна зеленіє співочо-строкато;
Засмучено мислю (аж квіти в сльозах)
про Вітчизни майбуть;
І птахи журливі... З родиною жать роатучатись.
Три місяці поспіль патає запекла війна;
Листи з Батьківщини для мене дорожчі від злота.
Волосся коротша, на скроні ляга сивина;
Рідке воно й куце, і шпильками - не заколоти.
Творче завдання (3 б.)
Виконай одне із завдань:
1) складіть порівняльну характеристику образів Роланда, Карла і Ганелона з «Пісні про Роланда»;
2) напишіть твір-роздум за одним із рубаїв Омара Хайяма:

Якби мені до рук – скрижалі Долі,
Я розписав би їх по власній волі!
Із світу вигнав би всі смутки, болі,
Чолом небес досяг, не жив би долі.

 Я б краще вороном копався у ріллі,
Ніж у негідника живився при столі!
Сухим окрайчиком задовольнятись краще,
Ніж губи мазати в чужому киселі.


                                            Контрольна робота №3 
Тема: Література Середньовіччя
ІІ варіант

Тести (3 балів)
1. До особливостей світогляду людини Середньовіччя НЕ належить:
А) геоцентризм;   Б) громадянська доблесть;   В) зміна моральних пріоритетів;
Г) символізм й алегоризм.

2. На світогляд китайського поета Лі Бо вплинуло вчення:
А) християнське;   Б) ісламське;   В) даосизм;   Г) буддизм.

3. До основних тем і мотивів творчості Омара Хайяма НЕ належить:
А) краса природи;   Б) філософські роздуми над сенсом життя;
В) роздуми про громадянське суспільство;   Г) кохання, дружба.

4. Укажіть назву середньовічної лірики, що створювалась у лицарсько-аристократичних колах і була присвячена людським почуттям:
А) клерикальна;   Б) куртуазна;   В) карнавальна;   Г) романтична

5. Основою твору «Пісня про Роланда» є:
А) поетично переосмислені історичні події;  
Б) фантастичні події, що перепліталися з реальністю;
В) філософські роздуми про сенс людського буття;
Г) спогади очевидців про бувші походи та битви.

6. Данте вважають ключовою постаттю італійського Середньовіччя і переходу до:
А) класицизму;   Б) Відродження;   В) романтизму;   Г) реалізму.

Словникова робота (1 б.)
Дати визначення поняттю «сонет»

Характеристика персонажа (2 б.)
Охарактеризуйте Роланда із героїчного епосу «Пісня про Роланда»

Аналіз поезії (3 б.)
Зробіть ідейно-художній аналіз поезії Ду Фу «Пісня про хліб і шовк».



У Піднебесній, по Китаю всьому,
Є тисяч десять міст, мабуть;
Але чи є хоча б одне, в якому
Не славилася б воїнів могуть?
А що, якби серпи, мотики й рала
Повилнвати нам з блискучих лат,
Аби воли покірно оборали
Цунь поля запустілого улад?
Гіркі ридання вже б не поливати
Ту землю, де гула страшна війна.
Чоловіки б із піснею орати,
Жінки б наткали з шовку полотна.



Творче завдання (3 б.)
Виконай одне із завдань:
1) складіть порівняльну характеристику образів ліричних героїв Лі бо, Ду Фу, Омара Хайяма.
2) напишіть твір-роздум за одним із рубаїв Омара Хайяма:

Всі таємниці пильно зберігай,
Щоб не дізнався нелюд і шахрай.
І зваж: як з іншим ти поведешся,
Того від інших і собі чекай.

Первинніше сущого всього – любов.
У піснях молодих перше слово – любов.
Бідний вигнанцю дивного світу кохання,
Знай, що всього життя передмова – любов






Контрольна робота №4 
Тема: Відродження
Варіант І
Тести (3 балів)
1. Хронологічні межі Відродження - …
А) VIIXVII ст..   Б) ХІV – ХVІІ ст..   В) ІV – ХІV ст..   Г) V – ХVІІ ст..

2. Імя жінки, яку оспівував у своїх творах Ф. Петрарка:
А) Лаура   Б) «смаглява леді»   В) Дульсінея   Г) Джульєтта

3. Прочитайте фрагмент сонета №132 Ф. Петрарки (переклад Д. Паламарчука)
        
Як не любов, то що це може бути?
А не любов, то що таке вона?
Добро? – Так я в ній скорбота нищівна.
Зло? – Але ж муки ці солодкі. Боже!
<…>
Про мудрість тут і думати дарма –
Чого я хочу – й сам уже не знаю:
Палаю в стужу. В спеку – весь дрожу.

Основним художнім прийомом, який єднає ці строфи є:
А) персоніфікація   Б) метафора   В) порівняння   Г) антитеза

4. головна думка сонета №116 В. Шекспіра – це…
А) утвердження загальнолюдських цінностей – гідності, честі, справедливості;
Б) оспівування всеосяжного та беззастережного кохання;
В) гімн природи;
Г) засудження користолюбства та заздрощів.

5. Укажіть, який літературний рід досягнув найвищого розвитку в англійському Відродженні:
А) драма;   Б) лірика;   В) епос;   Г) ліро-епос

6. Особливостями зображення В. Шекспіром ліричної героїні в сонеті №130 є:
А) містичність, звернення до надприродних сил;
Б) ідеалізація, гіперболізація краси та моральних якостей;
В) контраст із загальновизнаним ідеалом;
Г) змалювання образу у фольклорному дусі.

Словникова робота (1 б.)
Дайте визначення поняття «сонет».
Розгорнута відповідь (5 б.)
1. Запишіть, яка ідея лежить в основі ренесансного гуманізму.
2. Вкажіть базові людські якості, які втілюють вічні образи Ромео і Джульєти.
3. Розкрийте зміст поняття «донкіхотство».
4. Зіставте образи героїнь у сонетах Ф. Петрарки і В. Шекспіра, знайдіть спільне та відмінне, висловіть свої уподобання (2 б.)

Творче завдання (3 б.)
Виконайте одне із завдань:
1. Складіть діалог про роль кохання в сучасному житті «Чи буває кохання ідеальнм?» (за трагедією В. Шекспіра «Ромео і джульєтта»та власними спостереженнями);
2. Напишіть твір «Конфлікт високих прагнень і буденної дійсності, неможливість реалізації ідеалу» (за твором М. Сервантеса «Дон Кіхот» та власними спостереженнями).


                                        Контрольна робота №4 
Тема: Відродження
Варіант ІІ
Тести (3 балів)
1. Характерні особливості епохи Відродження – це:
А) вплив філософії даосизму та конфуціанства;  
Б) патріотичні ідеї та звернення до фольклору;
В) культ античності і гуманізм;
Г) звернення до історії та фольклору.

2. Назва поетичної збірки Ф. Петрарки «Канцоньєре» означає:
А) «Книга пісень»   Б) «Коханій жінці»   В) «У світі мрій»   Г) «Книга кохання»

3. Прочитайте фрагмент сонета № 61 Ф. Петрарки (переклад Д. Павличка)
        
Благословен вогонь, що серце пік,
Солодкий біль опечаленої ночі
І лук Амура, що в безоболоччі
Пускав у мене стріл ясний потік!

Основним художнім прийомом у цих рядках є:


А) постійні епітети;           
Б) розгорнута метафора;  
В) подвійне порівняння;    
Г) гіпербола



4. Головна думка сонета № 130 В. Шекспіра – це…
А) оспівування краси кохання;  
Б) засудження жорстокості світу, яка губить усі почуття;
В) оспівування краси природи та та її впливу на почуття людини;
Г) гнівний осуд зловживань чиновників та можновладців.

5. Укажіть провідні жанри літератури іспанського Відродження:
А) сонет, новела;
Б) трагедія, новела;
В) пригодницький роман, ода, гімн;
Г) драма, шахрайський роман, лицарський роман

6. Укажіть, яким замислювався твір М. де Сервантеса «Дон Кіхот»:
А) лицарський роман у трьох частинах;
Б) роман-оповідь колишнього лицаря;
В) роман-пародія на лицарський роман
Г) любовний роман

Словникова робота (1 б.)
Дайте визначення поняття «трагедія».

Розгорнуті відповіді на запитання (5 б.)
1. У якій країні і коли зародився Ренесанс?
2. Назвіть основні теми сонетів В. Шекспіра.
3. Вкажіть базові людські якості, які втілюють вічні образи Дон Кіхота та Санчо Панси.
4.Назвіть характерні риси ренесансної людини, відображення в літературі цього періоду. Наведіть приклади для обґрунтування своєї думки. (2 б.)

Творче завдання (3 б.)
Виконайте одне із завдань:
!. Складіть діалог на тему «Вплив кохання на людську особистість» (за трагедією В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» та власними спостереженнями);
2. Напишіть твір «Донкіхотство нашого часу. Чи є їм місце у нашому житті?» (за твором М. Сервантеса «Дон Кіхот» та власними спостереженнями).



                                              Контрольна робота №5 
Тема: Бароко і класицизм
Варіант І
Тести (3 б.)
1. Ліричний герой у вірші Л. де Гонгори-Арготе «Галерник» звертається з проханням розповісти йому про його дружину до:
А) наглядача;   Б) моря;   В) вітру;   Г) Господа

2. Прочитайте рядки із 190го сонета Дж. Донна «Щоб мучить мене…»:
В душі моїй зустрілись день і ніч;
Веселий щойно враз стаю сумним,
Впадаю в гріх й розкаююсь у нім,
Любов кляпу й хвалу їй шлю навстріч;
Вогонь я й лід, жену й тікаю нріч

Найпоширеніший художній засіб наведеного уривку  - це:
А) порівняння;   Б) епітети;   В) антитеза;   Г) гіпербола

3. Справжнє прізвище Мольєра – це:


А) Джон Гріффіт Чейні;
Б) Жан Батіст Поклен;
В) Клеменс Семюел Ленгхорн;
Г) Чарльз Лютвідж Доджсон



4.  Проблемою комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич» НЕ є:


А) вірність патріотичному обов’язку;
Б) прагнення посісти вище становище у суспільстві;
 В) одруження за розрахунком;
Г) мистецтво і гроші



5. Герої комедії «Міщанин-шляхтич» зазвичай є носіями однієї пристрасті. У Клемента – це:
А) зарозумілість;   Б) чесність;   В) марнотратство;   Г) легковажність

6. Найяскравішими образами комедії «Міщанин-шляхтич» є:


А) Ніколь і Дорімена;
Б) Ковєль і Клеонт;
В) Журден і Дорант;
Г) пані Журден і Люсіль



Словникова робота (1 б.)
Дайте визначення поняття «комедія»

Розгорнуті відповіді на запитання (5 б.)
1. Назвіть основні ознаки періоду бароко
2. Охарактеризуйте образ ліричного героя 19-го сонета Дж. Донна.
3. Порівняйте образи Журдена та Доранта із комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»
Творче завдання (3 б.)
Викладіть своє ставлення до такого твердження відомого вченого Л. Чижевського про класицизм: «Замість творів, що мали на меті зворушити , збудити читача, викликати сильні враження оригінальністю будови та мистецьких засобів твору, зацікавити його новими та глибокими думками або подати старі в новій, незвичайній формі, постають нові літературні ідеали. Представники нового стилю свідомо прагнуть… ясного формування, прозорості побудови… Не новизна та оригінальність, а традиційна канонічність починає цінуватися знову… Це – певний поворот до ідеалів Ренесансу.»



                                              Контрольна робота №5 
Тема: Бароко і класицизм
Варіант ІІ
Тести (3 б.)
1. Бурхливе зображення моря у поезії «Галерник» Л. де Горгони-і-Аргонесимволізує:


А) безмежності земного простору;
Б) життєвий шлях людини;
В) пригоди і подорожі;
Г) гарячий відпочинок



2. Ліричний герой 19-го сонета Дж. Донна «Щоб мучить мене…» є втіленням:
А) протиріч;   Б) злої людини;   В) закоханого;   Г) людини, що почувається, як у раю

3. На написання Мольєром комедії «Міщанин-шляхтич» надихнуло (-ли):


А) спогад власного дитинства;
Б) знайомство та дружба з королем;
В) його власне нещасне кохання;
Г) візит турецьких послів



4. Ідея комедії «Міщанин-шляхтич» Мольєра – це:
А) засудження байдужості до громадянського обов’язку;
Б) висміювання надмірним захопленням модою;
В) викриття лицемірної моралі аристократіі та марнославства буржуазії
Г) осуд користолюбства, прагнення до збагачення у будь-який спосіб

5. Герої комедії «Міщанин-шляхтич» зазвичай є носіями однієї пристрасті. У Доранта – це:
А) аристократизм;   Б) марнославство;   В) шахрайство;   Г) ненависть

6. Гумор в комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич» найяскравіше представлений в образах:


А) Ніколь та Ковєля;
Б) пані Журден та пана Журдена;
В) Клеонта й Люсіль;
Г) Доранта й Дорімени



Словникова робота (1 б.)
Дайте визначення поняття «філософська лірика»

Розгорнуті відповіді на запитання (5 б.)
1. Назвіть основні ознаки періоду класицизму
2. Охарактеризуйте образ ліричного героя вірша «Галерник» Л. де Горгони-і-Аргоне
3. Порівняйте образи Журдена та Клеонта із комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»

Творче завдання (3 б.)
Викладіть своє ставлення до такого твердження відомого вченого Б. Паскаля: «Людина – лише хворостинка, найбеззахисніше з творінь природи, але хворостинка, яка мислить… Отже, наша перевага – у спроможності мислити. Лише думка звеличує нас, а не простір і час., у яких ми – ніщо. Намагаймося ж бо мислити гідно: у цьому запорука моральності.



                                           Контрольна робота №6
Тема: Сучасна література. У пошуках себе і високого польоту
Твір на одну з тем

Теми творів

1. Земля очима маленького принца (за твором А. де Сент-Екзюпері)
2. Чому треба залишатися дитиною в душі (за твором А. де Сент-Екзюпері)
3. Чого я навчився від Джонатана Лівінгстона (за твором Р. Баха)
4. Якою була б доля Зграї, якби в ній не було Джонатана Лівінгстона
 (за твором Р. Баха)
  

Коментарі