Методична скарбничка
«Метод шести капелюхів» — це один із
прийомів з організації мислення, розроблений англійським письменником,
психологом і фахівцем в області творчого мислення Едвардом де Боно. Він
допомагає розвивати гнучкість розуму, креативність, приймати правильні рішення.
Дискусійна "Сітка
Елвермана"
Стратегія спрямована на організацію
дискусії в класі й формування в учнів чіткої позиції щодо обговорюваних проблем
на рівні дібраних ними аргументів.
Кроссенс – асоціативна головоломка . Слово «кроссенс»
означає «перетин значень». Зображення розташовують так, що кожна асоціативна
картинка має зв'язок із попередньою і наступною, а центральна поєднує за
змістом решту картинок. Необхідно знайти асоціативний зв'язок між сусідніми
картинками.
Завдання: охарактеризувати особистість письменника ,
віднайшовши асоціативний, знайти асоціативний зв’язок між картинками.
ЗАСОБИ ІКТ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Комп’ютерні тестові
програми MyTestXProSetup є значимою частиною навчання, а їх особливості – чіткість, технологічність,
конкретність, великий об’єм матеріалу, безсторонність оцінки, оперативний
контроль, що істотно підвищує рівень навчання.
Це веб-сервіс, за допомогою якого можна створювати інтерактивні мультимедійні презентації з нелінійною структурою. Робота веб-сервіса базується на технології масштабування (наближення і віддалення об'єктів). В Prezi основні ефекти пов'язані не з переходом від слайду до слайду, а із збільшеннямокремих частин цього ж слайду.
bubbl.us spiderscribe.net
Плейкаст http://www.playcast.ru
Веб-квест - проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.
Буктрейлер - це короткий відеоролик за мотивами книги, кліп по книзі. Основне його завдання - яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання. Буктрейлер для читання можна створити на основі діафільму спочатку в програмі MovieMaker.
Glogster - це
соціальна мережа, яка дозволяє вітлани створювати інтерактивні
плакати, або glogs. Глоги - це інтерактивні мультимедійні зображення,
схожі на плакат, але читачі можуть взаємодіяти зі змістом плакату.
Ц
Скрапбукінг -
метод розвитку творчої діяльності учнів.Скрапбук -
це «альбом» з фотографіями, фотоколажами, декорований елементами,
картинками, малюнками, замітками, афоризмами та ін.
ФІШБОУН
Одним
з ефективних і цікавих для учнів методичних прийомів, який використовують в
групах, є прийом «Фішбоун». Дослівно він перекладається з
англійської як «Скелет риби» і спрямований на розвиток критичного мислення
учнів в наочно-змістовній формі. Суть даного методичного прийому - встановлення
причинно-наслідкових взаємозв'язків між об'єктом аналізу і впливаючими на нього
факторами, вчинення обґрунтованого вибору. Додатково метод дозволяє розвивати в
учнів навички роботи з інформацією і вміння ставити і вирішувати
проблеми.
Що ж таке «Фішбоун»?
Згадати все: дієві методики запам’ятовування, яким можна навчити школярів
1. Асоціативний ряд
Під час вивчення теми запропонуйте учням добирати до нової інформації добре знайомі образи. Наприклад, у ролі видатних історичних осіб можна уявити знайомих чи героїв книжок, синуси та косинуси можуть бути живими (учні можуть навіть вигадати невеличку історію про їх взаємини) тощо.
2. Групування
Дуже проста техніка: замість того, щоб просто заучувати весь матеріал, можна об’єднувати всю інформацію у групи за певними ознаками. Наприклад, у фізиці спочатку можна згадати імена всіх вчених і записати їх у алфавітному порядку. А потім навпроти кожного імені написати, чим саме прославився вчений, вказати формули чи основні положення відкритих ним законів.
Чому записувати імена варто в алфавітному порядку? Тому що потім так легше буде згадати потрібну інформацію незалежно від того, як вони були викладені у підручнику.
3. Метод Цицерона
Ще одна цікава техніка, яка навчить розкладати всю отриману інформацію по полицях. А це вже дозволить запам’ятати та легко пригадати все, що завгодно! Методика названа на честь відомого римського оратора Цицерона, який часто нею користувався. Суть методу проста: подавши учням нову тему, запропонуйте їм уявити себе у добре знайомій кімнаті. А об’єкти, які необхідно запам’ятати, треба подумки розмістити у цій кімнаті у певному порядку: починаючи від входу і за рухом годинникової стрілки.
Потім треба кілька разів «пройтися» кімнатою та повторити що і де лежить. Це дуже просто і разом з тим ефективно: при потребі учні згадають якщо не всю, то більшу частину інформації.
4. Ментальна карта
Це популярна та дієва техніка візуалізації мислення, яку можна використовувати під час опрацювання фактично будь-якої теми. Намалювати таку карту дуже просто. Вона має виглядати наступним чином:
- в центрі чистого аркушу обведена у коло тема вивчення;
- від центру мають відходити різнокольорові лінії, на яких записуються ключові слова (виконуйте правило: одна лінія – одне слово);
- від основних ліній можуть відходити додаткові, так чи інакше пов’язані з ключовими поняттями;
- можна та навіть потрібно використовувати невеличкі малюнки чи символи.
Така ментальна карта стане для учнів чудовим помічником: завдяки їй можна не лише опанувати новий матеріал, а й упорядкувати власні знання.
5. Власні коментарі
Нехай учні не бояться взяти на себе роль експертів! Під час вивчення нового матеріалу можна залишати власні коментарі до тез чи подій, які треба запам’ятати. Таке емоційне та інтелектуальне включення до процесу допомагає швидко засвоїти інформацію та майже відчути себе її співавтором.
6. Метод Симоніда
Розкажіть учням, що запам’ятати будь-що можна, «прив’язавши» це до зовнішніх обставин. Запропонуйте подумки зосередитися на образі вчителя, коли він розповідав нову тему, чи пригадати, яка обстановка була у класі. Також можна тримати у руках невелику іграшку або взагалі включити легку приємну музику. Чуттєві образи та емоції допоможуть не просто внести нові знання до скарбнички пам’яті, а потім ще й легко відтворити вивчене.


Вправи для ефективного управління класом
Управління групою дітей вимагає авторитету.
Буває авторитет сили. Йому підкоряються зі страху покарання. Механізм силового управління порівняно простий, тому його часто використовують. І тоді не потрібна ніяка педагогічна техніка.
Буває авторитет знання. Йому підкоряються добровільно: усі розуміють, що так буде краще. Ключове слово тут - «повага».
У реальних умовах авторитет учителя включає обидві складові - авторитет сили й авторитет знання.
Кожен вчитель мусить докласти максимум зусиль в управлінні своїм класним колективом. Питання дисципліни турбує кожного.
Коментарі
Дописати коментар